söndag 8 juni 2014

WOW, VILKEN RESTAURANG !!

...vi blev tipsade om en mysig och bra restaurang, och det var den verkligen.....vi gick på förmiddagen för att leta upp var den låg....då var den inte öppen, så jag passade på att ta en massa bilder av den....ni ser ju vilken härlig entré.....till vänster kan man se att det är skrivet på svenska, syns dåligt på bilden.....restaurangen hette Aletri.....

...blått och vitt....helt i Grekisk stil.....

...blå barnstol.....härligt hjul och blå kruka ;))....

...här står pelargonerna på rad.....

....välkomnande ljuslyktor.....

...flaskor i öppen spisen....det var en familje restaurang....

...det kunde man verkligen se.....på väggarna hängde det foton av familjen i generationer....

...en restaurang med "hemtrevlig" känsla...



...så "råkade" jag säga att jag hade en blogg och skulle skriva om restaurangen på bloggen....och då ville dom ha bloggadressen, så jag fick skriva in den i gästboken....hoppas dom tittar in hos mej vid tillfälle ;))...

...det blåste mycket den dagen....vi hade lite svårt att bestämma oss var vi skulle sitta, så föreslog personalen att vi skulle sitta inne i "vip" rummet som jag kallade det, haha.....det var ett rum i restaurangen med dörrar så man kunde stänga om sej....där satt vi och hade det bra hela kvällen ;))....det var som att sitta i ett matrum hemma....så fanns det två stolar och ett litet bord, där jag satte mej ett tag och luktade på blommorna, hihi....det doftade svensk sommaräng ;))......

...vid en vägg såg det ut så här.....skåpet hade tillhört familjen....läckert !!.......

...jaa där satt vi och hade trevligt alldeles för oss själva....ibland kom det in några och hälsade på oss, hihi....bl.a några norrmän som vi hade lärt känna på vårt hotell...det är en restaurang att rekommendera....och maten då ?.....den var jättegod....tyvärr så glömde jag att fota den...men jag åt kyckling snitzel med pepparsås....mums !......men nu mina vänner ska jag bänka mej framför Tv:n och följa dopet av lilla Leonor....hoppas ni får en bra dag......fortsättning följer.......


Tjingeling !!!

20 kommentarer:

  1. Åh vilken mysig miljö att äta vid! Så fint med personliga restauranger med möbler som andas historia! Härligt.

    Kraaaaam aka

    SvaraRadera
  2. Bytte du bakgrund precis nu, svisch sa
    det så kom det fina sommarträd....
    Och fin restaurang ni hittade, gillar alla
    blå nyanser du fotat.
    Och dopet har jag missat varenda gång det
    sänts, och nu är det väl försent.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Ja där såg det mysigt ut
    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Hej Bia! så mysigt ställe,det gillar jag inte det där upp stylade,utan hemtrevligt och utan commers... tänk så länge man kan njuta av resan även när man är hemma igen hi hi...ha en fin start på veckan< kraaam Jessiac

    SvaraRadera
  5. Men åh så mysigt och personligt! =)
    Ha det gott...
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Jättemysigt :) Sådant gillar jag.
    Stor kram fina bloggvännen <3

    SvaraRadera
  7. Underbara färger där med blått och vitt det andas verkligen semester
    Kram MM

    SvaraRadera
  8. Verkar som en fantastisk restaurang. Härliga blåa färger,)

    Önskar dig en fin dag
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  9. Vilket mysigt ställe det verkar vara. Ha en fortsatt fin vecka . Kram Titti

    SvaraRadera
  10. Hej där
    Va roligt med en liten loppis,du ska se att det vänder,det är nog trögt överallt när det är sommar och varmt,men va tråkigt att dom rev bort en av dina lappar,man blir tokig när man inte får ha dom ifred,för övrigt så annonserar jag på Facebook och instagram samt bloggen men konkurrensen är hård här så det är inte lätt,men skam den som ger sig.
    Kramar
    Ninni

    SvaraRadera
  11. Vad mysigt att hamna på en familjeägd restaurang. jag undrar jag om inte jag bott på ert hotell för 10 år sedan. Kommer du ihåg namnet på hotellet, tror vårt hette Pegasus.
    Var annars i Agia Marina för ett par år sedan på Gallini Sea view.
    Vad mysigt att ha gjort Kreta nu inför sommaren.
    kram helena

    SvaraRadera
  12. Det där såg mysigt ut.:-) Kram

    SvaraRadera
  13. Eran resa ser hur härlig ut som helst!!!
    Grekland är allt bra fint!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  14. Det händer ganska ofta att jag mitt i maten kommer på att jag skulle ha fotograferat den, men det brukar betyda att det sett så gott ut att tanken på kameran försvann när tallriken kom på bordet! Ett sunt tecken säger mannen här! Nog blir jag lite sugen på att resa till Kreta!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  15. Mysigt! Kul att hitta de där små matpärlorna...
    Härliga bilder också!
    Ha en finfin vecka Bia...
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  16. Så härligt det ser ut. Ni ser ut att ha haft en fantastisk resa:) Kram

    SvaraRadera
  17. Halloj
    Kan du göra mig en tjänst när du ser detta,
    skriv en kort kort kommentar hos mig. Har trixat
    med mina inställningar så jag vet inte riktigt vad jag gjort.
    Tryck inte på några knappar du inte vet vad det är
    brukar sonen säga, men han är inte hemma!!
    Har försökt ta bort anonyma kommentarer....
    Stor kram/AM

    SvaraRadera
  18. Vilken mysig resa! Det var en härlig lysande blå färg de hade på restaurangen.

    Kram Agneta

    SvaraRadera